Zo'n 1 miljoen Britten sloegen vorig weekend hun krant open en zagen een publicatie van een lovende stadsgids in The Sunday Times over Oostende. Hier werden de charme en attracties van Oostende uitgebreid belicht. Het artikel, getiteld "48 hours in Ostend", gepubliceerd op The Times en verschenen in The Sunday Times, prijst de rijke geschiedenis, culturele diversiteit en levendige sfeer van Oostende.
Met een focus op de unieke architectuur, bruisende kunstscene en de culinaire hoogstandjes van de stad, belicht het artikel de vele redenen waarom Oostende een must-visit bestemming is aan de Belgische kust. Er is een verwijzing naar de Vistrap, James Ensor, Marvin Gaye, Fort Napoleon, The Crystal Ship en ook enkele verwijzingen naar restaurants, hotels en bars.
"We zijn ontzettend trots dat Oostende de aandacht heeft getrokken van The Times en dat ze onze stad erkennen als een bestemming die het ontdekken waard is", zegt burgemeester Bart Tommelein. "Oostende heeft zoveel te bieden, van onze prachtige stranden tot onze levendige culturele scene en uitstekende gastronomie. We zijn verheugd dat meer mensen opgeroepen worden om onze stad te ervaren en om te genieten van alles wat het te bieden heeft."
Toerisme Oostende vzw nodigt journalisten en influencers uit om de stad te komen ervaren en de verborgen pareltjes te ontdekken die in de stad te vinden zijn. Voor de internationale persreis, zoals deze van The Times, werd samengewerkt met Toerisme Vlaanderen. De oplage van de krant in combinatie met het online artikel zal er voor zorgen dat meer dan 1 miljoen Engelstaligen de leuke nieuwigheden ontdekken.
Peter Craeymeersch, algemeen directeur Toerisme Oostende vzw: "We kijken er telkens naar uit om journalisten en influencers te verwelkomen in Oostende en hen de kans te geven om de unieke charmes van onze stad te ervaren. We werken hier per profiel een uniek programma uit en kunnen zo een mix van gevestigde waarden en nieuwe zaken aanreiken. We zijn ervan overtuigd dat dit helpt om de stad echt te begrijpen en om de naamsbekendheid van Oostende als een topbestemming aan de Belgische kust verder uit te bouwen."
Skip the Med for the cooler Belgium Riviera and base yourself in royal favourite Ostend which offers art, serious seafood and super sunsets
Contactgegevens
-
- Pieter Hens
- Manager team Marketing & Events, Toerisme Oostende vzw
- pieter@visitoostende.be
- +32 485 71 76 82
-
- Margot Neyskens
- Kabinetchef, Burgemeester Bart Tommelein
- Margot.Neyskens@oostende.be
- +32 476 85 15 32
Gerelateerd nieuws
Een verrassend programma en 3 nieuwe Verrekijkers. FAAR, het non-fictie boekenfestival in Oostende, schijnt licht op...
FAAR, het non-fictie boekenfestival in Oostende is aan haar vierde editie toe. Van 7 tot 9 maart wordt de stad aan zee helemaal ingepalmd door het literaire festival FAAR. De baseline van het boeke...
Uniek kerstverhaal met Gaston De Garnaal vormt zoektocht in Oostende
Vanaf 29 november tot en met 5 januari kunnen kinderen een unieke stadzoektocht doen in Oostende met het figuurtje Gaston De Garnaal. Om de kerstboom van de garnaal te helpen versieren, moeten kind...
Oostende lanceert unieke beleving: 'Ik, Lรฉon Spilliaert'
Wie Lรฉon Spilliaert zegt, zegt Oostende. Zijn werk toont de Venetiaanse Gaanderijen, het uitgestrekte strand en de onvoorspelbare Noordzee. Om het verhaal van deze Oostendse kunstenaar aan het grot...
Taylor Swift en Camille kleuren de Lichttunnel in Oostende
Fans van Taylor Swift en Camille moeten de komende maand absoluut een bezoek aan Oostende in hun agenda zetten. Van 29 november tot en met 5 januari pakt de stad namelijk uit met exclusieve lichtsh...
Toerisme Oostende wint award voor Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024
Toerisme Oostende vzw ontving vandaag de prestigieuze titel van Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024. Deze erkenning onderstreept de toewijding en het succes van Toeri...