Toerisme Oostende wint award voor Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024
Toerisme Oostende vzw ontving vandaag de prestigieuze titel van Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024. Deze erkenning onderstreept het succes van de strategische visie van Toerisme Oostende in het transformeren van Oostende naar een attractieve culturele Stad aan Zee.
De Belgian Marketing Awards erkent bedrijven die uitblinken in marketing en innovatie, en die een positieve impact hebben op hun sector. Toerisme Oostende was samen genomineerd met Eneco en Albert Heijn. Toerisme Oostende wordt geprezen om zijn vooruitstrevende marketingstrategie, waarbij het een unieke mix van maritieme charme en cultuur heeft weten neer te zetten. De organisatie heeft door de jaren zowel in haar marketingbeleid als in de creatie, organisatie en ondersteuning van evenementen een sterke focus gelegd op het versterken van Oostende als all year round bestemming.
Deze prijs onderstreept de strategische visie van Toerisme Oostende vzw en vooral de uitwerking van een plan naar de evenementen en attracties die we niet meer zouden kunnen missen. In Oostende is er het hele jaar door een kwaliteitsvol cultureel aanbod en zijn er ook in het voor- en najaar tal van evenementen. We zijn trots op deze prijs die aantoont dat de strategie wérkt en dat Oostende meer dan ooit dé Stad aan Zee is.Burgemeester Bart Tommelein
In de jaren '90 worstelde Oostende met een minder positief imago. Toerisme Oostende speelde een sleutelrol in de herpositionering van de stad, waarbij ze een krachtig verhaal ontwikkelden en haar productaanbod afstemde op de maritieme en culturele troeven van de stad. Door een langetermijnstrategie te volgen, heeft Oostende haar unieke kenmerken, zoals het authentieke stadsleven en de ligging aan zee, weten te benutten om zich te onderscheiden van andere badplaatsen en culturele bestemmingen.
Ik ben zeer fier op deze prijs van Marketing Company of the Year. Allereerst wil ik ons volledige team bedanken voor de dagelijkse creativiteit en consistentie in communicatie. Dankzij de unieke samenwerking tussen overheid en private sector binnen Toerisme Oostende vzw konden we een gezamenlijk duurzaam strategisch plan ontwikkelen. Dit plan, met als speerpunt het culturele en maritieme DNA van de stad en het lokale draagvlak heeft intussen duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Door vlotte besluitvorming konden we de beste strategieën ontwikkelen en soepel inspelen op veranderende trends, marktomstandigheden en nieuwe marketingmogelijkheden. We blijven deze actualiseren en onze toekomstplannen verder finetunen. Deze prijs, uitgereikt door professionals uit de marketing, is voor ons een enorme boost en motivatie.Algemeen directeur van Toerisme Oostende vzw Peter Craeymeersch
Een van de pijlers van het succes van Toerisme Oostende is hun innovatieve marketingstrategie. Door sterke digitale aanwezigheid op sociale media en gerichte e-mailcampagnes weten ze een loyale gemeenschap van fans te creëren en te onderhouden. Ze kijken vooruit naar de toekomst met een sterke focus op content-creatie en hyperpersoonlijke communicatie. Door gebruik te maken van data-analyse en technologische innovaties, blijft de organisatie haar marketingstrategieën optimaliseren en vernieuwen, altijd met het oog op het creëren van authentieke en betekenisvolle ervaringen voor haar bezoekers.
Daarnaast heeft de organisatie succesvolle creatieve evenementen opgezet, zoals het Garnaalkrokettenfestival, FAAR, de internationale Fotobiënnale, Ostendaise North Sea Food Fest en The Crystal Ship, die de stad in de kijker zetten als culinaire en culturele hotspot, ook buiten het zomerseizoen. Deze events zijn de laatste jaren gegroeid tot sterke brands en ondersteunen het globale merk als dé Stad aan Zee.
De Belgian Marketing Awards erkennen uitmuntende prestaties in marketing binnen België. De prijzen worden uitgereikt aan bedrijven die innovatie en creativiteit combineren met duurzame groei. De winnaars worden bekendgemaakt op 6 november 2024.
Contactgegevens
-
- Pieter Hens
- Manager team Marketing & Events, Toerisme Oostende vzw
- pieter@visitoostende.be
- +32 485 71 76 82
-
- Peter Craeymeersch
- Algemeen Directeur, Toerisme Oostende vzw
- p.craeymeersch@toerisme-oostende.be
- +32 477 35 17 32
Gerelateerd nieuws
Een verrassend programma en 3 nieuwe Verrekijkers. FAAR, het non-fictie boekenfestival in Oostende, schijnt licht op...
FAAR, het non-fictie boekenfestival in Oostende is aan haar vierde editie toe. Van 7 tot 9 maart wordt de stad aan zee helemaal ingepalmd door het literaire festival FAAR. De baseline van het boeke...
Uniek kerstverhaal met Gaston De Garnaal vormt zoektocht in Oostende
Vanaf 29 november tot en met 5 januari kunnen kinderen een unieke stadzoektocht doen in Oostende met het figuurtje Gaston De Garnaal. Om de kerstboom van de garnaal te helpen versieren, moeten kind...
Oostende lanceert unieke beleving: 'Ik, Léon Spilliaert'
Wie Léon Spilliaert zegt, zegt Oostende. Zijn werk toont de Venetiaanse Gaanderijen, het uitgestrekte strand en de onvoorspelbare Noordzee. Om het verhaal van deze Oostendse kunstenaar aan het grot...
Taylor Swift en Camille kleuren de Lichttunnel in Oostende
Fans van Taylor Swift en Camille moeten de komende maand absoluut een bezoek aan Oostende in hun agenda zetten. Van 29 november tot en met 5 januari pakt de stad namelijk uit met exclusieve lichtsh...
Toerisme Oostende wint award voor Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024
Toerisme Oostende vzw ontving vandaag de prestigieuze titel van Marketing Company of the Year bij de Belgian Marketing Awards 2024. Deze erkenning onderstreept de toewijding en het succes van Toeri...